Road to Pasir Puteh, Kelantan

Alhamdulillah pada 22 dan 23 Disember 2009 lepas, saya dan keluarga sampai ke Kelantan buat kali ke-5....Buat apa pi sana? Adalah...rahsia. Apapun sepanjang perjalanan yang panjang dan memenatkan (selepas selesai Kem Jati Diri 3 pada 19 dan 20 Disember)namun keindahan alam dan kehijauan tumbuh-tumbuhan di sepanjang pinggir jalan..cukup menenangkan.

Kalau kat bandar, kanan kiri bangunan sahaja, tetapi di sini penuh pokok-pokok yang menghiasi pemandangan. Kadang-kala perjalanan diganggu dengan kehadiran beberapa buah lori balak dan treler. Jadi di sinilah kecekapan memandu kita akan teruji. Bermulalah aksi potong-memotong lori2 ini.

Perjalanan kali ini memakan masa 7 1/2 jam sahaja. Paling cepat setakat ini. Rekod baru. Bukan bawa kereta tetapi mpv. Anak2 pun tak bawa. Cuma bawa yang bongsu sahaja. Kami sampai jam 9.30 malam ke destinasi yang dituju. Maka urusan2 yang nak diruskan.

Esoknya jam 10 pg kami bertolak balik dan kami singgah Kuala Krai untuk melawat kawan yang baru mendapat cahayamat baru yg kedua. Sepanjag perjalanan pulang hujan turun mengiringi kami.

Moral daripada kisah kali ini,:
1) Memandu berhati-hati walaupun bawa laju.
2) Alam ini menunjukkan kebesaran dan kekuasaan Allah swt kerana menciptakan sesuatu
benda/perkara yang unik, hebat dan mengagumkan.
3) Sentiasa mengharap kepada Allah setiap masa dan ketika....

Comments

Popular posts from this blog

Apa tu Bronchospasm??

Al-Hilmi

Masuk hari ke 3 di ICU-kembali KRITIKAL