25 October 2011

Antara hernia dan pusat....ujian buatmu sayang

Alhamdulillah pagi tadi Nuruddin Al-Zinki berjaya dibawa ke Hospital untuk temujanji dengan doktor pakar. Namun kali ini bukan dengan doktor kanak-kanak(respirasi) tetapi bahagian pembedahan kecil(am). Ini temujanji kedua setelah kali pertama kira-kira 6 bulan lepas. Sebelum ini dikatakan terdapat benjolan hernia (angin pasang) pada Nuruddin Al-Zinki dan akan timbul terutama ketika menangis atau batuk kuat. 

Terus aktif namun berat badan kekal...

Hari ini kami mendapat dua berita. yang pertama doktor setakat ini memberikan pengesahan positif tiadanya lagi benjolan hernia itu tetapi tetap akan diperhatikan pada pertemuan temujanji akan datang. Dan berita keduanya, benjolan pada pusat Nuruddin Al-Zinki menarik minat doktor dan hasilnya didapati ada lubang dibawah bahagian lapisan pusatnya(ada lapisan yang tidak bercantum), Maksudnya sekiranya dibiarkan terbuka yakni tidak bercantum sendiri, kemungkinan akan berlaku tersumbat iaitu sama ada usus kecil atau lemak boleh tersangkut di dalam lubang berkenaan. Doktor mengesyorkan untuk melakukan pembedahan bagi menutup lubang tersebut namun memberi sedikit masa lagi untuk dilihat perkembangan sama ada ianya mampu ditutup secara sendiri atau tidak.

Nuqman (abg lang) sentiasa menemani dan menjaga adiknya Al-Zinki...

Doakan segala ujian buat anak kecil kami dipermudahkan dan insyaAllah pada bulan depan ada pertemuan dengan doktor pakar (respirasi) untuk melihat perkembangan paru-parunya pula. Setiap yang diujiNya itu pasti ada hikmah disebaliknya. Mudah-mudahan kami mampu menggapai hikmahnya dan tidak menjadi orang-orang yang tidak bersyukur. Amin....

No comments:

Post a Comment

Sila komen....